Арт-простір

Далі, Кало та Пікассо – найвідоміші постаті напрямку сюрреалізму

Сюрреалізм – це напрямок у мистецтві, що сформувався у Франції, у 20-х роках минулого століття. В основі сюрреалізму лежить образи з підсвідомості, що конкурують з реальністю.

Розглянемо трьох представників течії сюрреалізму у мистецтві.

Сальвадор Далі

Якщо б у мистецтві були б математичні рівняння, то Сальвадор Далі дорівнював б сюрреалізм. Творчість Далі пропитана лейтмотивами ілюзії та ідеями поринання у реальність сну. Поєднання божевільного бачення з чітким академічним виконанням, робить несвідому картину реальною.

Головна тема робіт – це ілюзії, у світі яких живе людина.

Постійність пам’яті

Постійність пам’яті – це одна з найвизначніших картин маестро. Сальвадор Далі у цій роботі за допомогою розширення меж реальності ламає стереотипи сприйняття часу у людини. Час – невпинний, лінійний та безповоротній. Центральний образ – це голова на землі, у якій визначаються риси самого Далі. Це втілення бажання спокою і відпочинку від болю. Інші образи представляють ідею буденності: мурахи поїдають час, як старість поїдає тіло людини. Скелі біля берега та море – це символ безсмертя, що поза часом. Воно вічне, тому й знаходиться на другому плані. Сухе дерево символізує життя, що назавжди перервалося та більше ніколи не розквітне.

Жирафа у вогні

Жирафа у вогні, Сальвадор Далі

У цій картині Далі передав власні переживання та відчуття початку війни. Картина складається з містично-фантастичних образів і на перший погляд асоціюється з абсурдом. Але якщо подивитися на картину з іншого боку, то можна побачити закодований сенс.

Дві жіночі фігури – це втілення людської свідомості. Вона не стійка, їй потрібна опора. Відкриті шухлядки – це думки, які люди зазвичай ховають, але потім різко виблискують ними у потрібний момент. Жирафа у вогні на другому плані. Вона символізує справжній апокаліпсис. Картина передбачає війну в Іспанії, що почалася у 1936 році.

Далі вивертає усе, що ховається під маскою культури та дає можливість побачити власні страхи та комплекси.

Пабло Пікассо

Пабло Пікассо вплинув не тільки на розвиток мистецтва сюрреалізму, а ще й кубізму та постімпресіонізму. Завдяки сміливим та новим поглядам Пікассо став визнаним у віці 50 років. Він написав настільки багато картин, що ніхто не знає достеменно їхню точну кількість.

Жінка, яка плаче

Написавши цю картину, Пікассо цілеспрямовано сфокусував увагу на людських стражданнях та створив єдиний образ вселенської трагедії. Картина передає увесь біль матерів та дружин, які втратили своїх рідних через спалахи війни. Пікассо у картині використав яскраві фарби, що спеціально підкреслюють горе та відчай. Химерна форма капелюшка виконана криваво чорних та темно-синіх відтінках. Лимонна стіна на задньому плані підсилює відчуття тривоги. Жінка одягнена у траурний чорний колір, її обличчя має нездоровий зеленуватий відтінок. Вона не стримує своїх ридань, притискаючи руками хустку, що має вигляд зламаної фігури крізь яку просвічуються губи та підборіддя жінки. Особливу увагу звертають на себе очі, які намалював Пікассо плачучій жінці. Вони схожі на два бляклі ґудзики, хрест навхрест прошиті чорними нитками.

Жінка, що плаче жінка не один існуючий варіант. Художник часто використовує у своїй творчості образ жінки зі сльозами на очах. Їх об’єднує схожа поза та гримаса, що спотворила обличчя і виділена художником сіро-чорним кольором.

Унікальний стиль Пікассо вплинув на еволюцію мистецтва.

Фріда Кало

Фріда Кало – художниця з яскравою зовнішністю. Її стиль гармоніює з її творчістю. Автопортрети – це індикатор душевного стану, які показують емоції художниці.

Дві Фріди

Картину «Дві Фріди» Кало описала у своєму щоденнику, згадуючи дитячу уявну подругу. Але ця картина не про це. Цією роботою Фріда хотіла показати свої переживання через складні сімейні стосунки з її чоловіком Дієго. На картині зображено дві сутності Фріди: та, яку так любив Дієго і та, від якої він відхрестився. Дві Фріди обидві нещасливі, тому що в однієї кохання залишилось у минулому, а друга вимушена жити без серця. Цей автопортрет показує, що у той період життя у Кало залишилась тільки одна близька людина – вона сама.

У роботах Фріди Кало видно вплив мексиканської культури. Її творчість наповнена знаками, її картини яскраві та наповнені змістовністю. Кало передавала свої переживання картинам, завдяки чому і стала успішною.  

Зараз сюрреалізм активно проявляється у соціальних мережах.

Детально ознайомитися з творчістю художників можна тут:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *